Аннотация на русском языке: В статье рассматриваются отношения СМИ и государства, основные модели, а также специфика и динамика их развития. Уделяется внимание связи между бизнесом и СМИ, выделяются основные направления их взаимодействий. Так же система отношений «Бизнес-Власть-СМИ» рассматривается, как единая система, выделяются основные недостатки современного ее функционирования. В конце кратко сформулированы направления для улучшения взаимодействия трех главных рассматриваемых структур.
The summary in English: The article discusses the relationship between the media and the state, the main models, as well as the specifics and dynamics of their development. Attention is paid to the relationship between business and the media, highlighting the main areas of their interaction. Also, the system of relations “Business-Power-Media” is considered as a single system, the main disadvantages of its modern functioning are highlighted. At the end, briefly formulated directions for improving the interaction of the three main structures under consideration.
Ключевые слова:
власть, СМИ, государство, бизнес, общество, частный бизнес
Key words:
government, media, state, business, society, private business