Аннотация на русском языке: В статье рассматриваются вопросы размещения рекламы на территории аэропорта на примере Международного аэропорта Барнаул им. Г.С. Титова. Проведён SWOT-анализ возможностей размещения рекламы и анализ доходов от размещения рекламы на различных рекламных носителях в аэропорту в первом полугодии 2023–2024 гг. Изучена нагрузка и динамика средних цен реализации площадей Indoor рекламы за 6 месяцев 2023 и 2024 гг. в аэропорту Барнаул. Рассмотрены факторы, влияющие на доходы от рекламы, и выявлены отрицательные тенденции формирования доходов от рекламы в аэропорту Барнаул.
The summary in English: The article discusses the issues of advertising on the territory of the airport on the example of Barnaul International Airport named after G.S. Titov. A SWOT analysis of advertising opportunities and an analysis of revenue from advertising on various advertising media at the airport in the first half of 2023-2024 was carried out. The load and dynamics of average prices for the sale of Indoor advertising space for 6 months of 2023 and 2024 at Barnaul airport were studied. The factors affecting advertising revenue are considered, and negative trends in the formation of advertising revenue at Barnaul airport are revealed.
Ключевые слова:
доходы, неавиационная деятельность аэропорта, площадка для размещения рекламы, Indoor реклама, модель продажи, рекламная поверхность, формирование цены на рекламные места.
Key words:
revenues, non-aviation activities of the airport, advertising platform, Indoor advertising, sales model, advertising surface, pricing of advertising space.