Аннотация на русском языке: Данная научная статья раскрывает сущность социальной компоненты ESG-концепции, объясняет причины приоритетности развития социальной деятельности российских компаний. В данной работе освещаются механизмы внедрения социального фактора в бизнес-стратегию предприятия. Рассмотрен опыт создания крупными компаниями социальных проектов, проанализировано влияние социальных инициатив на бизнес. Описаны возможные причины нежелания компаний участвовать в осуществлении социальных практик.
The summary in English: This scientific article reveals the essence of the social component of the ESG concept, explains the reasons for the priority of the development of social activities of Russian companies. This paper highlights the mechanisms of introducing the social factor into the business strategy of an enterprise. The experience of creating social projects by large companies is considered, the influence of social practices on business is analyzed. Possible reasons for companies' unwillingness to participate in the implementation of social practices are described.
Ключевые слова:
“S”-компонента; концепция ESG; устойчивое развитие; социальная ответственность бизнеса; социальное инвестирование.
Key words:
“S”-component; ESG-concept; sustainable development; business social responsibility; social investment.