Аннотация на русском языке: В этой статье рассмотрен исторический процесс формирование института фирменного наименования и коммерческого обозначения как отдельных институтов интеллектуального права. Проведен сравнительно-правовой анализ для выявления схожих и различных черт между фирменным наименованием и коммерческим обозначением в Законе Российской Федерации.
The summary in English: This article examines the historical process of the formation of the institute of brand names and commercial designations as separate institutions of intellectual law. A comparative legal analysis was carried out to identify similar and different features between a brand name and a commercial designation in the Law of the Russian Federation.
Ключевые слова:
фирменное наименование, коммерческое обозначение, гражданский кодекс РФ, индивидуализация, историческое формирование, юридическое лицо, предприятия, организационно-правовая форма, исключительное право.
Key words:
brand name, commercial designation, civil Code of the Russian Federation, individualization, historical formation, legal entity, enterprises, organizational and legal form, exclusive right.