Аннотация на русском языке: В данной статье рассматривается проблема внедрения бизнес-модели краудфандинга для финансирования продуктов инновационных технологий. В работе приведен анализ краудфандинга, как финансового инструмента развития инновации. Так же проведен анализ краудфандинговых Интернет-платформ России. Рассмотрен опыт технологий краудфандинга на примере предприятия ТОО «Soltustik Rubber Recycling» по утилизации авторезины.
The summary in English: The article considers the problems of using crowdfunding technologies to finance innovative products. The analysis of crowdfunding Internet platforms of Russia is carried out. The paper also provides an analysis of the specifics of crowdfunding as a tool for financing innovation. The experience of crowdfunding technologies is considered on the example of the Soltustik Rubber Recycling LLP company for recycling rubber tires.
Ключевые слова:
краудфандинг, ТРИЗ, инновации, финансирование, проекты, интернет площадки.
Key words:
crowdfunding, TRIZ, innovations, financing, projects, Internet sites.