Аннотация на русском языке: Цель: изучить повседневную жизнь молодежи 1920-1930-х гг.
Метод: через быт и идеологические устремления 1920-1930-х гг. показать обыденность молодежь.
Результат: во время изучения повседневности молодежи выявились некие противоречия, состоящие из потребности государства в молодых кадрах и неготовностью экономики достойно встретить молодую смену (элементарная неустроенность быта).
Выводы: повседневность молодежи 1920-1930-х гг. состояла, в основном, из жизни как воплощения высоких смыслов в будущем, из участия в строительстве, и, как итог, молодой человек ощущал себя значимым для своей страны, общества.
The summary in English: Purpose: to study the daily life of youth of the 1920-1930s.
Method: through everyday life and ideological aspirations of the 1920-1930s. show routine youth.
Result: during the study of the everyday life of young people, certain contradictions emerged, consisting of the state’s need for young personnel and the unpreparedness of the economy to adequately meet the young shift (elementary disorder of life).
Conclusions: the everyday life of youth in the 1920-1930s. consisted mainly of life as the embodiment of high meanings in the future, of participation in construction, and, as a result, the young man felt significant for his country and society.
Ключевые слова:
история повседневности, молодежь, индустриализация.
Key words:
everyday history, youth, industrialization.