Аннотация на русском языке: В данной статье проводится анализ факторов низкой успеваемости студентов 1 и 2 курсов групп РЭНГМ – 17 и ИСТ – 18 Ухтинского государственного технического университета по дисциплине «Высшая математика». Рассматриваются аспекты учебной мотивации студентов к предмету, определяются уровни их познавательной активности и межличностных отношений, складывающихся в процессе обучения.
The summary in English: This article analyzes the factors of low academic performance of the 1st and 2nd year students of the RЭNGM-17 and EAST-18 groups of Ukhta State Technical University in the discipline "Higher Mathematics". The aspects of students' learning motivation to the subject are considered, the levels of their cognitive activity and interpersonal relations that take shape in the learning process are determined.
Ключевые слова:
математика, обучение, мотивация, студенты, анализ, успеваемость.
Key words:
mathematics, learning, motivation, students, analysis.