Аннотация на русском языке: В последнее время ввиду экономического, культурного и технического прогресса Япония является одной из передовых стран, и как следствие, японский язык популяризируется. Несмотря на его широкую востребованность, методика преподавания японского языка не так развита, как, например, методика преподавания европейских языков. В том числе лингводидактический потенциал песен, который недостаточно изучен в контексте методики обучения японскому языку. Возникает, тем самым, проблема изучения аутентичного песенного материала на японском языке как носителя лингвокультурного смысла.
The summary in English: Nowadays Japan is one of leading countries in view of its economical, cultural and technical progress, that is why, the Japanese language is becoming popular. Despite its wide relevance the teaching methods of the Japanese language don’t developed so good as, for example, the teaching methods of European languages. And specifically linguocultural potential of songs, which is investigated insufficiently in the context of the Japanese language teaching studies. Therethrough the problem of authentic songs’ material research in the Japanese language as medium of linguocultural meaning.
Ключевые слова:
песня, Япония, японский язык, лингвокультурология, методика преподавания.
Key words:
song, Japan, Japanese language, linguocultural studies, teaching methods.