Аннотация на русском языке: В данной статье рассматриваются проблемы, связанные с правовым регулированием такого явления, как «Product Placement» в Российской Федерации. Тема статьи является актуальной, поскольку технология Product Placement активно применяется в различных видах художественных произведений и СМИ в Российской Федерации, однако не признается на законодательном уровне. В статье предпринята попытка объяснить необходимость правового регулирования Product Placement на основе тех проблем, которые возникли в данной сфере.
The summary in English: This article examines the problems associated with the legal regulation of such a phenomenon as "Product Placement" in the Russian Federation. The topic of the article is relevant, as the Product Placement technology is actively used in various types of art works and media in the Russian Federation, but is not recognized at the legislative level. The article attempts to explain the necessity of legal regulation of Product Placement on the basis of those problems that have arisen in this area.
Ключевые слова:
реклама, правовое регулирование в сфере рекламы, законодательство о рекламе, продакт плейсмент
Key words:
advertising, legal regulation in the field of advertising, advertising legislation, product placement