Аннотация на русском языке: В рамках статьи рассматривается роль личности педагога, его индивидуальных качеств в контексте развития творческих способностей детей. Проведено комплексное эмпирическое исследование заявленной проблематики, на основе анализа как индивидуальных особенностей педагогов и степени сформированности творческих способностей воспитанников, так и особенностей их взаимоотношений, в рамках общего коммуникационного пространства ДОУ. На основе полученных результатов проведен статистический анализ и сделан ряд рекомендаций для оптимизации рассматриваемого процесса.
The summary in English: Within the framework of the article, the role of the personality of the teacher, his individual qualities in the context of developing the creative abilities of children is examined. A complex empirical study of the stated problems was carried out, based on an analysis of both the individual characteristics of teachers and the degree of formation of the creative abilities of pupils, as well as the features of their mutual relations, within the general communication space of the DOW. Based on the results obtained, a statistical analysis was carried out and a number of recommendations were made to optimize the process under consideration.
Ключевые слова:
творческие способности, когнитивные способности, психологическая служба.
Key words:
creative abilities, cognitive abilities, psychological service.